Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

Άσπρο πουκάμισο φορώ (ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ)

Τα λαϊκά τραγούδια σίγουρα είναι αυθόρμητες δημιουργίες που απαντούν στο μουσικό αισθητήριο της εποχής. Βέβαια, πολλά από τα πολύ γνωστά σε μας τραγούδια υπέστησαν σημαντικές αλλαγές και διορθώσεις πριν κυκλοφορήσουν.

Σήμερα, δημοσιεύουμε ένα ντοκουμέντο. Το γνωστό τραγούδι «Άσπρο πουκάμισο φορώ» ή «Το πουκάμισο», στην πρώτη μορφή του. Για την ιστορία σημειώνουμε πως στην ηχογράφηση που έγινε την 1η Δεκεμβρίου του 1956, μπουζούκι παίζει ο Γιάννης Σταματίου, μπαγλαμά ο Ανέστος Αθανασίου, ακορντεόν η Ευαγγελία Μαργαρώνη και κιθάρα ο Στέλιος Χρυσίνης.

Ο Τσιτσάνης ο οποίος έδωσε τον υπότιτλο «Το πουκάμισο» στους στίχους αυτούς, σημειώνει (αναφερόμενος στην πρώτη μορφή του τραγουδιού), πως πρόκειται για ένα άνευ αξίας κατασκεύασμα. Οι πρώτοι αυτοί στίχοι της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου - που παραθέτουμε πιο κάτω -  φαίνεται πως δεν ενθουσίασαν τον λαϊκό συνθέτη ο οποίος προχώρησε σε αλλαγές.

Δείτε ΕΔΩ τους στίχους που κυκλοφόρησαν με την υπογραφή του Βασίλη Τσιτσάνη


Μαύρισε πια το μάτι μου (Το πουκάμισο)

Άσπρο πουκάμισο φορώ
και μαύρο θα το βάψω,
γιατί όπως παν’ τα πράγματα,
έχω πολύ να κλάψω

Μαύρισε πια το μάτι μου,
και που να βγάλω τ’ άχτι μου.

Περνώ λαχτάρες στη ζωή
και βάσανα μεγάλα.
Τα βλέπω και αισθάνομαι,
πως θα τραβήξω κι αλλά

Μαύρο πουκάμισο θα βρω,
κατάσαρκα να βάνω.
Ως κι η γυναίκα π’ αγαπώ,
μου φεύγει και τη χάνω.


Πηγή: περιοδικό «Λαϊκό Τραγούδι»



Δεν υπάρχουν σχόλια: